неделя, 30 август 2015 г.

Как да загубите почитатели и да отблъснете последователи


Последователите Ви в социалните медии не са там, за да им се продаде нещо; те искат да бъдат ангажирани и забавлявани. Но Вие сте съсредоточени върху това да продадете книгата си. Къде теглите чертата?
"Купи си книгата ми! Купи си книгата ми! Купи си книгата ми!" След няколко имейла, блог и туитър публикации, дори баба Ви ще спре да обръща внимание на това, което имате да й кажете.
Плоският рекламен трик, както и да сте го маскирали, си е плосък рекламен трик. А кой обича да му продават разни неща? Първокласни кабелни канали и DVR - индустрията са били създадени с предварителната уговорка, че никой не иска да гледа реклами.
Същото важи и за актуализациите в социалните медии - почитатели и последователи, които са избрали да Ви следят и да четат публикациите Ви, са като всички други - на никого не му трябват плоски рекламни трикове. Те искат да бъдат ангажирани. Те искат да бъдат забавлявани. Те искат да Ви опознаят.
Но чакайте - Вие не сте тук, за да се сприятелявате. Вие сте съсредоточени върху продажбата на книгата Ви. И на много книги, ако стане. И така, къде да теглите чертата? Как да продавате без "продажби"?
Като начало, изрежете измамните рекламни техники. Има много по-добър начин.


Създайте си история
Точно както да напишете съобщение за пресата, така и да създадете публикация за социална медия изисква да развиете история, преди да се опитате да продадете книгата си в мрежата. Веднъж направили това, Вие сте в много по-добра позиция и можете да метнете книгата си в блога или уебсайта си.
Да кажем, че имате трилър за романтична история между зомбита. Зомбито среща момиче, момичето се влюбва в зомбито, зомбито за малко да бъде убито от ревнивото гадже на момичето - и всичко това е само в първа глава. Великолепно - Вашите приятели и писателските групи ще се влюбят в това и, което е най-важното - Вие, също. Това е страхотна история, но как да я лансирате на последователите си в социалните мрежи?
Бихте могли, вероятно, да започнете да пишете блог публикация, която се фокусира върху това откъде Ви е дошла идеята за написването на такава необичайна история. Вероятно, дори да заведете читателите на блога си на пътешествие през самия писателски процес и техники, като случайно цитирате абзац или изречение, направо от книгата. Главният мотив е, че тъй като имате страхотна книга, трябва да накарате хората да я забележат и начинът за това е да разкажете история, която прави книгата Ви достъпна.
Ако можете да привлечете интереса на хората към книгата Ви в блога си и да привлечете хора към този блог посредством социалните медии, много по-вероятно е те да открият и прочетат книгата Ви.

Напишете завладяващо заглавие.

Вместо "Книгата ми излезе! Най-после! Трябва да си я купите!", можете да опитате "Моето пътешествие от празния екран до писъка на зомби: Как написах "Студени ръце, топло сърце". Второто заглавие е интересно, има емоционално-притегателна сила и събужда любопитството на хората. Първото заглавие звучи като реклама и определено ще бъде отхвърлено.
След като имате страхотна история, която прави Вас и книгата Ви по-човечни (нищо, че е за зомбита), време е за "Tweeter". Помислете за заглавието. Нещо кратко, ангажиращо и интересно. Можете дори да използвате заглавието на блог публикацията, която току-що написахте (аз го правя непрекъснато и върши невероятна работа).
Вие все така разпространявате съобщението за това какво имате да предложите, но хората нямат усещането, че им продавате нещо. И баба Ви още Ви слуша.




неделя, 23 август 2015 г.

От блога до книгата - смислен подход за завършване на книга

по Нина Амир - преподавател по творческо писане и изключителен блогър, от президента на "Book Baby"


Всеки автор или човек, на когото му предстои да стане автор, четящ този блог, знае един неоспорим факт - да завършиш книга е трудна работа. Леят се кръв, пот и сълзи - и това, само за да минете през първа глава. Все пак, наистина няма друг път към отпечатването на книгата, та дори и да си наемете писател-призрак или последното ви име да е Кардашян.
А има ли по-лесен начин? Аз, в качеството си на президент на "BookBaby", имам привилегията да интервюирам големи автори, но рядко имам време да прочета всичко, което са написали. Книгата на Нина е изключение. Защо? Защото нейните идеи за писане на книга, използвайки силата на блог-публикациите, има много по-голям смисъл за мен.
Беше лято, когато започнах да пиша следваща книга. Чудех се как да намеря време в заетото си ежедневие и графика у дома, та да я завърша до края на годината. Да избягат от тиктакането на часовника е спирало много обещаващи романи или книги само от това да бъдат започнати, какво останало - завършени.
"Това не е оправдание" - казва Нина, която е (поемете си дълбоко дъх) редактор, консултант и преподавател по писане, блогване и автор на... нехудожествена литература. Тя поддържа пет блога, включително "Напишете нехудожествена литература СЕГА!", "Как да блогваме книга" и "Както духът ме води"; списва две колонки и всяка седмица говори за писане и публикуване в едно радио шоу. "Нещото, което спира повечето амбициозни автори, е, че писането на книга изглежда толкова непреодолимо" - казва Нина, която също така успява да бъде инструктор по гласов диалог и понастоящем работи по дипломата си. "Проектът е твърде голям, твърде сложен и аз просто нямам достатъчно време."
Звучи познато. И така, как Нина ни препоръчва да започнем? Като създадем уебсайт или поддържаме блог.

Чакай! Ако нямам време да пиша, как бих могъл/-а да имам време да пиша и поддържам блог?

"На всеки успешен автор ще му трябва уебсайт и наистина, блогът е уебсайт сам по себе си." - казва Нина. Всъщност, нейният уебсайт казва всичко: "Блогърстването подсигурява най-бързия и най-лесен начин да напишете книга." Можете да си блогърствате по Ваш начин, докато стигнете до книгата или успешно да публикувате книгата си пост по пост.
"Това е напълно изпълним процес за написване на книга, въпреки че е по-лесно с нехудожествена литература, отколкото с художествената" - казва Нина. - "Това разпарчетосва книгата Ви на блог размери, ако щете, което означава да пишете 300 до 500 думи на ден - две страници - струва си. Повечето хора, ако се съсредоточат, могат да ги напишат за час или два."
"Ако помислите, това са средно 400 думи на ден. Ако една добра, нехудожествена книга се състои от 70 000 думи, това ще Ви отнеме около шест месеца" - казва Нина. "Бихте могли, на теория, да блогвате две книги на година, ако сте отдадени. Ако искате да правите кратки книги, можете да блогвате по една книга на всеки два месеца."
Процесът на писане на книга "публично" в личния Ви блог е това, което прави метода на Нина, приложим за мен. Нейният метод не изисква писането на книга глава по глава в последователни постове ("Това е серийност" - отбелязва тя). Подходът й е няколко крачки напред в писателския процес.
"Това е стратегия и тактика. Планирате и пишете книга едновременно" - казва тя. - "Да накъсате мислете си на хапки с размер на публикация. Не да пишете глави, а да ги накъсате на, да кажем, 10 подзаглавия, което се случва е една блог публикация."
Но да изложите пред читателите на блога Ви идеите автоматично подобрява книгата в движение според Нина. "Имате истински читатели, които са последователи на блога Ви и това е много по-добрия вариант от бета-читателите" - казва тя. "Това са хората, които се интересуват от тематиката Ви. Уцелвате точния целеви пазар и ако наблюдавате статистиката на сайта си, това може да облекчи нещата що се отнася до съдържанието."

Разбира се, писането е само половината от питката при самопубликуващите се автори

"На авторите им се натрапва посланието, че самопубликуването е лесен и бърз път до това да бъдеш успешен автор" - казва Нина. "Но не само това е пътят. Аз съм напълно за това да имаме положителни мисли и ясна визия, но твърде много автори не осъзнават, че без маркетинг, те няма да продадат книгите си."
И ето го мястото, където Вашият блог отново влиза в играта.
"Аз започнах да блогърствам книгата си на много по-високи обороти, отколкото може би повечето хора, нещо от типа на 5 до 7 пъти седмично. Наблъсках цял тон съдържание в блога. Вие можете да правите това веднъж седмично или месечно." - казва Нина.
Не оптимизация на търсачката или някакви номера са привлекли трафик към блога си. "Наистина е просто. Трябва да се фокусирате върху темата си" - казва Нина. "Колкото по-постоянно блогвате, толкова повече шансове имате Google да намери съдържанието Ви и да постави в каталога ключовите думи и термини, които привличат хората към Вас."
Нина съветва всяка публикация да бъде между 300 и 700 думи, за да привлече вниманието на търсачката. "Аз правих това пет месеца и до четвъртия бях на първо място в търсачката на Google за моята тема" - казва тя.



неделя, 16 август 2015 г.

Да съдим за книгата по корицата й

от Сандра Смит, "Book Baby"

част от
снимка -"Dreamstime

Всяка седмица "Smith Publicity" получава над сто запитвания от автори и издатели, които търсят помощта, подкрепата и идеите ни за това как да представят книгите си по телевизията и в радио шоу програми, във вестници или списания и/или в онлайн издания. В този ред на мисли, ако ние сме подходящите хора за проекта и ако вярваме, че имаме добра възможност да подсигурим положително медийно внимание, разглеждаме много фактори, включително външния или цялостния вид на книгата.

Корицата на книгата, задната корица, заглавието, подзаглавието, снимката на автора и т.н. трябва да бъдат изпипани професионално. В някои случаи, ние виждаме, че не се отделя достатъчно внимание на тези подробности. Ето един списък, който да ви помогне да разберете какво търсим ние и медиите във външния вид на книгата:

1. Професионална ли е корицата на книгата?
Наемете си графичен дизайнер, който е специализирал корици на книги (не дъщерята на приятел, взела няколко урока по графичен дизайн в гимназията). Дизайнът на книгата е истинско изкуство с познания по образност, цветове и типография, както и с експертни знания по печат и/или представяне на електронна книга.
Корицата задава тона на книгата. Намерете професионалист, който ще работи креативно по представянето й. Моля, забележете: Повечето книжни дизайнери не пишат или редактират, което е напълно различен набор от умения. Уверете се, че корицата върши работа в миниатюрен размер(размерът, който виждате в "Aмазон"и други онлайн пазари за книги), тъй като това може да бъде единственият начин читателите Ви да видят корицата.
Ето Ви пример за лоша корица (Huffington Post) и за добра корица (NYTimes).
2. Заглавието отговаря ли на същността на книгата?
Изборът на заглавие е комбинация от креативност и проучване на пазара. Заглавието помага ли да се дефинира самата книга? Това е особено важно за нехудожествената литература, където непосредствено следва описанието на съдържанието на книгата е критично - какъв проблем решава тази книга. Заглавията на художествена литература дават малко по-креативна свобода. Базират ли се на заглавието тонът и жанрът на книгата, очевидно прицелили се в читателите? Например, можете ли да кажете от заглавието на книгата дали тя е сериозна, хумористична, игрива или за самопомощ, чик-лит, детска книга или криминале за убийства?
От гледна точка на проучването на пазара, прегледайте конкурентните заглавия в "Амазон".По какво се различава тази книга? Тази разлика очевидна ли е от заглавието? Какви ключови думи ползват читателите на "Амазон", за да намерят книги на подобни теми и могат ли тези думи да бъдат включени във Вашето заглавие или подзаглавие? Книгата част от поредица ли е? Ако е така, имайте това предвид, когато подготвяте цялата поредица. Неясните, прекалено дългите, объркващите или подвеждащи заглавия просто отклоняват вниманието от проекта.
От гледна точка на рекламата, тъй като представяме книгите на продуценти, редактори и блогъри, книгата Ви разполага само с няколко секунди, за да грабне вниманието за по-нататъшно обмисляне.

3.Вашата нехудожествена книга има ли подзагалавие?
Липсата на подзаглавие за нехудожествена книга е огромна грешка. Подзаглавието помага на читателя да разбере какво ще научи и защо тази информация е важна. Нужно е време, за да може всичко това да бъде разбрано правилно. Например, имаме книга със заглавие "Тихо". Без подзаглавие, тази книга би могла да бъде за умението да изслушваме, за родителство или дори за медитация. Нейното подзаглавие е ключа, с който да се определи каква е книгата, а именно - "Силата на интровентите в света, който не може да спре да говори".
От гледна точка на рекламата, професионалните медийни служители трябва бързо да разберат за какво е книгата Ви и какъв е проблемът, който може да реши.

4. Задната корица подсигурява ли солиден конспект на книгата, биографията на автора и "блърб"-ове" (за последните, вижте публикацията от02.08.2015 г. - б.пр.)
Някои книги идват при нас без задна корица. Празна. Това е огромна грешка, дори ако книгата се продава само онлайн. По този начин, медиите (и купувачите на книгата) ще знаят, че тя не е професионално отпечатана. Задната корица би трябвало да обобщава съдържанието на книгата. Друга грешка, която често срещаме при романите, е когато авторът разкрива твърде много от съдържанието. Целта е да привлечем хората да прочетат книгата. За нехудожествена литература, препоръките за автора са от първостепенно значение. Както и за цялата книга, наемете професионален редактор, който да Ви помогне с този важен текст. Ако използвате фотограф, уверете се, че снимката е с висока резолюция, която отговаря на тона и жанра на книгата. Виждали сме размазани снимки на автори, снимки с други хора и с изрязани части от тялото, неактуални снимки и дори една с булка на заден фон (очевидно, правена на нечия сватба).
Ако имате рецензии от експерти, критици или хора с внушителни и уместни титли, обмислете да добавите тези рецензии на предната или задната корица. Не избирайте рецензия от анонимен критик от "Амазон". Ние дори получихме книга с възторжена рецензия от майката на автора и тя дори не беше забавна.
От гледна точка на рекламата, професионално представената на задната си корица книга помага на медиите бързо да разберат тона, посланието и жанра на книгата и защо авторът е достатъчно квалифициран да я напише, както и коя е предполагаемата публика.

5. Книгата има ли заглавието, името на автора и на издателя на гръбчето (страничната част между предната и задната корица)?
Виждали сме книги без надпис на гръбчето, с текст на обратно (краят на буквите трябва да сочи наляво) и дори сме виждали книга с текст като този:
П
Р
И
З
Р
А
К
Моля, не правете това, освен ако няма конкретна причина. Надписът на гръбчето е от съществено значение за цялостното представяне на книгата. Помислете какво би станало ако някой сложи книгата Ви на рафта, без заглавие на гръбчето (загубена завинаги?).
От гледна точка на рекламата, да няма текст на гръбчето или гръбче, което не подхожда на дизайна, който читателите очакват, ще привлече негативно внимание на медиите.

Една последна бележка:

За вдъхновение по отношение на корицата на книгата, винаги препоръчвам да посетите някоя книжарница и да видите на кой рафт би била поставена книгата Ви. Погледнете и в "Амазон". Как изглежда книгата Ви, сравнена с тези на конкуренцията? Дали книгата привлича точния купувач със своите размер, форма, цветова схема, тон, текст и картинки? Има ли всички характеристики, които имат и другите книги, включително - цена, възрастова граница (за детска книга) и бар код с ISBN?

неделя, 9 август 2015 г.

Девет неща, които авторите би трябвало да правят в "Twitter" точно сега

от Нанси Бауман,
част от 




Повечето писатели не извличат максимална полза от пласирането на книгите си в социалните медии, но ако имат план и цел, това може да им помогне да изтъргуват добре книгата си в "Twitter"
Опитвате се да изтъргувате книгата си в "Twiter", но не сте сигурни как да започнете? Ето девет неща, които да обмислите.

1. Бъдете опитен лидер

За да се изявите като опитен лидер, не винаги въпросът трябва да опита до оригинално съдържание. Само поддържайте Twit-линкове с текущите новини във Вашата област, за да държите последователите си в течение и да покажете, че знаете какво се случва извън четирите стени на дома Ви.
Също така, трябва да туит-вате съдържание, което Ви прави да изглеждате умни и добре свързани със света. Ако имате членове на екипа си, които са считани за експерти в тази област, подкрепете ги в "Twiter", когато говорят на конференции, публикуват статии или блог-постове, също както и когато получат награди или признания.
Извън "Twiter", писането на постове като гостуващи блогъри на блогове с висок трафик, е много добър начин да получите още безплатна публичност, както и да представите себе си като опитен лидер.

2. Ангажирайте публиката си

"Twiter" е двупосочен разговор: това означава, че не трябва да бъдете свой собствен мегафон. Ако някой в "Twiter" спомене Вас или книгата Ви в "Twit" (публикация в "Twiter") - положително или отрицателно, - опитайте да отговорите в реално време. Това е Вашият шанс да покажете, че сте ангажирани и че Ви е грижа.

3. Покажете някаква индивидуалност

Никой не иска да чете купища сухи, роботизирани "Twit"-ове. Създайте своя индивидуалност и своя собствена "марка", нека се чуе Вашият глас. Ако има разнообразни хора във Вашия "Twiter", уверете се, че те всички знаят към какво се стремите и че те Ви свързват с този глас. Номерът е да внесете индивидуалност без да позволите на нещата да станат прекалено лични.

4. Придвижете трафика към Вашето съдържание

Ако не използвате "Twiter", за да придвижите трафика към Вашето съдържание, наистина изпускате влака. Можете да рекламирате откъси от различно време, като сменяте текста в "Twit"-овете и да разграфите публикациите си за различни часови зони. Опитайте да използвате опцията за хаштаг #ICUM (In Case You Missed It - В случай, че сте пропуснали), така че хората да знаят кое е новото.

5. Проучете другите автори

Разберете как другите автори използват "Twiter" и проучете какво казват хората за тях като ги потърсите по имена, титли или хаштаг-ове, които използват редовно.

6. Поддържайте 120 или по-малко знака

Няма нищо по-вбесяващо от това да се опитвате да публикувате отново и отново "Twit", който използва всичките позволени 140 знака. Ако се опитвате вашият "Twit" да бъде 120 или по-малко знака, има по-голям шанс да бъде препубликуван (retweet-нат).

7. Не всичко се върти около Вас

Съдържанието на "Twit"-овете и книгите Ви са великолепни, но моля, не публикувайте само за себе си - нещо, от което на другите може да им се повдига. Уверете се, че тази история не се отнася само до Вас.

8. График за всички часови зони

Само защото сте будни в 7 сутринта в петък, не означава, че и останалият свят е буден. Дайте си сметка за това кой ще види Вашия "Twit" и по кое време. Използвайте всички организационни опции, които да подпомогнат Вашите "Twit"-ове във всички съответни времеви зони - и за Бога, не планирайте пет "Twit"-а точно по едно и също време!

9. Закачете отгоре (пин-вайте) Вашия tweet

Ако имате специфичен "Twit", който съдържа много ангажименти или искате да се уверите, че всеки, който посети вашата "Twiter" страница, вижда този "Twit", то можете да го закачите (пин-нете) на върха на страницата. Намерете този "Twit", натиснете трите точки (елипсите в дъното на десния ъгъл на "Twit"-а) и изберете “Pin to your profile page.” Опреснете страницата си и воала! Този "Twit" вече е най-отгоре.