петък, 1 декември 2017 г.

November - three years/a tercet per day

(winter's fan)












2015
2016
2017
Nov., 1st
hangover
the awakeners still
sleep

махмурлук
будителите все още
спят
gloomy morning
no one is ready
to awake the nation

мрачно утро
никой не е готов
да събуди нацията
Awakeners’ Day
who needed all
pros and cons?

Ден на будителите
кому бяха нужни всичките
за и против?
Nov., 2nd
worn gloves
I hold a bunch
of yellow leaves

износени ръкавици
държа букет
от жълти листа
running around
how can I wait for
the evening?

тичам наоколо
как ще дочакам
вечерта?
first frost
none has drawn
on the windows yet

първа слана
никой още не е рисувал
по прозорците
Nov., 3rd
evergreen
the scars hidden
under my scarf

вечно зелен
белезите скрити
под шала ми
dawn
my hands keep
your warmth

зазоряване
ръцете ми пазят
топлината ти
origami…
I add a smile
to Kokeshi-doll

оригами
добавям усмивка
на куклата-кокеши
Nov., 4th
my new dress
his shoe ties
loose

новата ми рокля
връзките на обувките му
развързани
Edo Sato Kagura
who is hidden
behind the mask?

Едо сато кагура
кой се крие
зад маската?
All Souls’ Day
the beggars more
than the laity

Задушница
просяците повече
от миряните
Nov., 5th
cold wind…
it blows away
bad memories

студен вятър...
издухва надалеч
лошите спомени
Tree of Life
the stage is ready
for a new play

Дървото на живота
сцената е готова
за нова пиеса
_WHR/January, 2017
sunbeams
the just painted hair
of my grandma

слънчеви лъчи
току-що боядисаната
коса на баба
Nov., 6th
game tournament
the jungle gyms
in cobwebs

гейм-турнинр
фитнесите на джунглата
в паяжини
November sun
your concerns
for my art

ноемврийско слънце
твоята загриженост
за моето изкуство
lesson about food
the melody of hungry
stomachs

урок за храната
мелодията на гладни
стомаси
Nov., 7th
farewell
some wax on the hands
of the old people

сбогуване
восък по ръцете
на старците
English lesson
a six-year-old boy shares
his treats

урок по английски
шестгодишен споделя
своите лакомства
windy
someone has dropped
a wrapping

ветровито
някой е изпуснал
опаковка
Nov., 8th
day off
wasting time
on internet

почивен ден
загубено време
в интернет
rain all day
where to hide
in the forest?

дъжд цял ден
къде да се скрия
в гората
my ill dog
… but yet she kisses
my hands

болното ми куче
... и все пак целува
ръцете ми
Nov., 9th
reading
some stories shared
with someone

четене
някакви истории
споделени с някого
showers
I see just a smile
under the umbrella

проливни дъждове
виждам само усмивка
под чадъра
photos
from my sister’s wedding
how patient the men are

снимки
от сватбата на сестра ми
колко търпеливи са мъжете
Nov., 10th
rain
my boyfriends’ words
on Skype

дъжд
думите на гаджето ми
по скайп
sun in the morning
showers at night
my lover’s moods

слънце сутринта
проливни дъждове нощем
настроенията на любимия
fog
people trying to hide
their faces

мъгла
хора опитващи се да скрият
лицата си
Nov., 11th
running
my daughter follows
my path

тичане
дъщеря ми следва
моята пътека
my daughter’s name-day
we share kisses
on Messenger

имен ден на дъщеря ми
разменяме целувки
по месинджър
telephone call –
my daughter’s voice
from abroad

телефонно обаждане –
гласът на дъщеря ми
от чужбина
Nov., 12th
morning photos
my daughter’s face
smiles at me

сутрешни снимки
лицето на дъщеря ми
ми се усмихва
five kilometers run
we try to change
diabetes

пет километра тичане
опитваме се да променим
диабета
looking after
my kids’ cat
Ode to Joy

грижа за
котката на децата ми
„Ода на радостта“
Nov., 13th
Friday, the 13th
my black tomcat
turns grey

петък, 13-ти
черният ми котарак
побелява
coffee-time
with a friend
sunny morning

време за кафе
с приятелка
слънчево утро
Thunder
how noisy you are
hungry crows

гръмотевица
колко сте шумни
гладни вранки
Nov., 14th
Paris burns
the assassins do not hide
their faces

Париж гори
убийците не крият
лицата си
super moon
at sunrise
my dog’s tail

суперлуна
по изгрев
опашката на кучето ми
laughter
my sister and I share
experiences

смях
сестра ми и аз споделяме
преживявания
Nov., 15th
last day together
with my daughter
farewell

последен ден заедно
с дъщеря ми
сбогуване
forget-me-not
who is the man behind me
in the photo

незабравка
кой е мъжът зад мен
на снимката
_Failed Haiku/January 2017
gloomy sky
a man wonders
at my smile

мрачно небе
мъж се чуди
на усмивката ми
Nov., 16th
purple sunrise
my daughter
5793 miles away

лилав изгрев
дъщеря ми
на 8387 км от мен
cookery lesson
I try to adjust ingredients
of sweet-sour sauce

урок по готварство
опитвам да улуча съставки
за сладко-кисел сос
pain in the neck
I try to avoid
your angry look

трън в петата
опитвам да избягвам
гневния ти поглед
Nov., 17th
messenger
Chicago gets closer
to me

месинджър
Чикаго все по-близо
до мен
sand river
how shall travelers cool off
their bodies?

пясъчна река
как ли пътниците
да охладят телата си?
raindrops
my dog jumps over
my moody footprints

дъждовни капки
кучето ми прескача
калните ми следи
Nov., 18th
falling leaves
I try walking
in my daughter’s shoes

падащи листа
опитвам се да следвам
стъпките на дъщеря ми
warm November
on my bike
some butterflies

топъл ноември
на колелото ми
пеперуди
ill
time to finish up
an old origami

болна
време да довърша
старо оригами
Nov., 19th
jogging
between the leaves
my running nose

джогинг
между листата
течащия ми нос
sunny day
so many cars
on the bike lane

слънчев ден
толкова много коли
по велоалеята
rain all day
my grandma and I
make quince jam

цял ден дъжд
баба и аз правим
сладко от дюли
Nov., 20th
sunbeam
among the leaves
your smile

слънчев лъч
между листата
твоята усмивка
hiking
sunbeams between
the bare branches

в планината
слънчеви лъчи между
голите клони
starless night
and yet so bright
... with the first snow

нощ без звезди
и все пак толкова светла
...от първия снягч
Nov., 21st
family feast
I spend the night
alone

семеен празник
прекарвам нощта
сама
cross country
how to hear
my own breath?

пресечена местност
как да чуя
собственото си дишане?
sunny day
the pink glows
of the sunset

слънчев ден
розовите отблясъци
на залеза
Nov., 22nd
shared whiles
the locked door
after your leaving

споделени мигове
заключената врата
след заминаването ти
morning walk
among the falling leaves
squirrels tails

сутрешна разходка
сред опадалите листа
опашки на катерички
pain
so close
so deep

болка
толкова близка
толкова дълбока
Nov., 23rd
friendly smiles
sharing stories
with readers

приятелски усмивки
споделяне на истории
с читатели
5 km run
the leaves yellower
with the sun

5 km run
листата по-жълти
на слънцето
Thanksgiving
whom to tell
how much I’m sorry?

Денят на благодарността
на кого да кажа
колко съжалявам?
Nov., 24th
temptation
an unexpected
farewell

изкушение
неочаквано
сбогуване
Thanksgiving
the turkey is grateful
for the vegan family

Денят на благодарността
пуйката благодарна
за семейството вегани
sunny day –
no way to call it
black*

слънчев ден –
няма начин да го нарека
черен*
*Back Friday
Nov., 25th
drizzling  
a puppy tries to swim
in the puddle

ръми
кученце се опитва да плува
в локвата

cross-trainer
my neighbor knocks
on the wall

кростренажор
съседът ми почуква
по стената
lost in the suburbs
when one tells directions
no need to be creative

загубена в покрайнините
когато някой те упътва
не е нужно да си творец
Nov., 26th
coffee time
why should I
give it up?

време за кафе
защо трябва
да го отказвам?
new hairstyle
my ex tries to remember
who I am*

нова прическа
бившият се опитва
да си спомни коя съм

*Failed Haiku/January, 2017
gloomy afternoon
I make yoga in the rhythm
of my pets’ snoring

мрачен следобед
правя йога в ритъма
на хъркането на любимците

Nov., 27th                
wet feet
the only target –
to go home

мокри крака
единствената цел –
да се прибера у вкъщи
bike riding
is really the weather report
for snow?

каране на колело
наистина ли прогнозата е
за сняг?
one more job
the light…
of the snow

още една работа
светлината...
на снега
Nov., 28th
warm room
we share wine
… and passion

топла стая
споделяме вино
... и страст
meditation
how would Basho
describe this?*

медитация
как ли Башо би
описал това

*Failed Haiku/Jan. 2017
exhibition
how little information
on famous artists

изложба
колко малко информация
за известни художници
Nov., 29th
old hit
sick and tired
of boredom

стар хит
писнало ми е
от скуката
snow all day long
my puppy keeps jumping
for joy

сняг цял ден
кученцето ми не спира
да скача от радост
whiteness
where are the paths
of the park?

белота
къде са пътеките
на парка?
Nov., 30th
dry leaves
the jogging in the rhythm
of cha-cha-cha

сухи листа
джогинг в ритъма
на ча-ча-ча
time for work
my tomcat yawns
from the bed

време за работа
котаракът ми се прозява
от леглото
sunrise
the same whiteness
of Fuji and the girls*

изгрев
същата белота
на Фуджи и момичетата
*ekphrastic haiku after Alexander Baranov’s stained glass

Няма коментари:

Публикуване на коментар