неделя, 12 април 2015 г.

Как да пишете повече за по-кратко време

част от 
снимка: Анита Крис

от "Bookbaby", „Съвети за писатели“

Това е  гостуващ пост от Боб Бейкър, в който ще разберете как да измерите и повишите своята продуктивност.

Бихте ли искали да бъдете много по-продуктивен като писател? Възможно е, без да се превръщате в машина, а и без да са ви нужни огромни количества кофеин, за да го направите (въпреки че, малко кафе може да е от полза за ентусиазма ви).

Ако сте като мен, тоест, не бихте имали нищо против да увеличите писателската си продуктивност, ето какво бих ви предложил.

Това желание естествено води към въпроса: „Какво съдържание да очаквам като продукция, в рамките на разумното?“ Най-добрият начин е като откриете колко думи всъщност печатате за час.

И аз наскоро се чудех какъв е отговорът.

И така, аз си поставих за цел да разбера каква е реалната ми скорост на писане. Щастлив съм да споделя с вас резултатите и какво научих. И искам да ви окуража да минете през същия този процес, за да определите какво е собственото ви ниво на продуктивност.

Миналия месец, в рамките на девет дни, аз направих седем отделни писателски сесии за около час всяка.

Резултатът: Общо, за всичките тези седем часа, аз добавих 4 885 думи. Това е средно по 700 думи на час. Не е зле. Има хора, които пишат много по-бързо, но бях много щастливи с това число. Най-бавната ми писателска сесия беше само 465 думи за час, но пък компенсирах с 1000 думи на следващия ми, най-продуктивен час.

Ето какво научих:

Най-малкият брой думи се получаваше по време на сесии, когато бях по-малко приготвен и по-разсеян.
Когато имах ясна представа за сесията, върху която работех, можех да навляза в нея по-бързо и да напредвам.
Колкото повече и последователно пишех ден след ден, толкова по-лесно беше да навляза в състояние на продуктивност. Разбира се, знаех това и от предишния си опит (и ето защо принудих себе си да пиша по по-редовен график).
Колкото по-дълго е времето между две писателски сесии върху една и съща книга, толкова повече енергия трябва да изразходвате, за да си напомните къде сте спрели и да се върнете към същия ритъм.
С последователно съсредоточаване и подготовка, аз се чувствам уверен и бих могъл вероятно да вдигна продуктивността си на 900 или 1000 думи за час.

Сега, нека преведем това през честотата, с която можете да публикувате нови книги! За да ви покажа как, ще приложа моята ситуация...

Ако моята цел е да издавам повече заглавия, как бих приложил математиката към моето писателско време и броя думи:

Нека бъдем скромни и да кажем, че аз мога да отделям два часа на ден, четири дни на седмица, за да завърша моя книжен проект. Това са осем часа на седмица, прекарани в сериозно писане. Ако използвам, средно, 800 думи на час, това означава 6 500 думи на седмица. Само за три седмици, аз бих имал достатъчно съдържание за една електронна книга от 20 000 думи. След пет седмици непрекъснати усилия, броят ще нарасне на 32 000 думи – достатъчни за едно книжно тяло. Ако моята цел е 50 000 думи, тя би могла да бъде постигната за два, или дори по-малко, месеца.

Разбира се, аз осъзнавам, че редактирането би могло лесно да намали това време а преписът може да отнеме още време от процеса. Но надявам се, ще се съгласите, че измерването ви дава начин да определите потенциалната си продуктивност.


Знаете ли вече колко думи можете да напишете за един час? Разбирате ли предимството на това да пишете повече за по-малко време? Какви са недостатъците на този подход? 

Няма коментари:

Публикуване на коментар