неделя, 12 юли 2015 г.

20 икономични начина да представите книгата си

от "Bookbaby"
част от 

Някои хора казват, че успехът на една книга е 10% качество и 90% маркетинг. Като независим автор, Вие вероятно не работите с голям бюджет за представяне. Вече сте платили за професионални редакции, професионален дизайн, професионален печат и други такива и средствата, останали за това, което е СЛЕД отпечатването на книгата, може да са намалели значително. 

Имам добри новини, все пак:  макар че няма да боли да пръснете сериозни средства по представянето на книгата си, понастоящем находчивите и мотивирани автори могат да разпространят новината за книгите си по наистина ефективни начини, които са евтини или дори - безплатни!

 20 икономични начина да представите книгата си, без да оберете банка

1. Създайте професионален авторски сайт - регистрацията на домейн и хостинг е съвсем достъпна в наши дни. Някоя компания може да ви помогне да създадете великолепно изглеждащ сайт за минути, да го оборудва и да създаде всички други подобрения, които ще Ви помогнат да продадете повече книги. 

2. Уверете се, че информацията в сайта Ви е лесно достъпна. Не бихте искали, когато дадена медия стигне до него, да й бъде трудно да намери информацията, която й е нужна. Създайте страница на уебсайта си, която да съдържа всичко, което би покрило нещата, свързани с Вас самите. Това включва: всякакви досегашни публикации в пресата, биографията Ви, снимки с висока резолюция - и Ваша, и на корицата на книгата, - линкове до профилите Ви във всички социални мрежи и каквото друго Ви хрумне. 

3. Постове на гостуващи блогъри - страхотен начин да повишите трафика до Вашия уебсайт и да го лансирате в търсачките. Трябва само да си сътрудничите със сайтовете на други хора. Намерете няколко симпатични човека и ги попитайте дали може да напишете нещо за техните блогове. Или пък да си разменяте статии. 

4. Планирайте представянето на книгата си отрано. Планирайте великолепно събитие, което комбинира четене с даване на автографи. Давайте! Стъпвайте наперено. 

5. Проведете конкурс с подаръци. Хората обичат наградите точно толкова, колкото и да ги споделят в Twiter и Facebook. Позабавлявайте се, използвайте социалните мрежи, за да Ви помогнат да общувате с феновете и раздайте няколко екземпляра от книгата си. 

6. Дайте интервю по радиото. Това може да звучи обезсърчително, но има безброй интернет или колежански радиостанции, които се радват да интервюират писатели. Новинарите може да покажат интерес към собствената Ви история и да отделят няколко минути от програмата си. Други радиопрограми се съсредоточават върху изкуствата или писането и могат да Ви отделят около час от ефирното си време. 

7. Представете се и посредством подписа в собствения Ви имейл адрес. Вероятно сте го приели за даденост, но той е истинска "златна мина". Уверете се, че сте включили към този подпис адреса на уебсайта си, линкове към социалните мрежи и дори добавете цитат от книгата Ви или отзив от издателя!

8. Изпращайте книгата си на 7 ревюиращи всяка седмица. Това е по една на ден. И всичко, което ще Ви струва това, са няколко банкноти за пощенски разходи и няколко минути за проучване. Уверете се все пак, че те са готови да напишат доброволни ревюта първо!

9. Измислете си закачливо съобщение за пресата. Уверете се, че всичко, свързано с излизането на книгата Ви на пазара, може да привлече вниманието на медиите. Отделете колкото време е нужно за това. Когато сте готови, изпратете го, като се уверите, че сте се свързали с подходящите радио- и телевизионни станции във Вашия район, местните списания, вестници, онлайн медии и блогъри. 

10. Създайте си собствен бюлетин по имейл. Това е най-добрият начин да общувате с почитателите си редовно. Намерете начин да привлечете посетители на уебсайта си, които да оставят координатите си (в замяна на отстъпка от книгата, безплатна глава от книгата, върху която работите в момента и т.н.). 

11. Използвайте  Twitter, Facebook, Pinterest и т.н. Има дузина социални мрежи. Намерете три, които ще Ви е приятно да използвате най-много и които ще дадат резултати. После, прекарвайте по 20 минути на ден за всяка. Един час на ден може и да ви изглежда много, но в края на първия или най-късно, втория, месец трябва да видите резултати.

12. Последвайте всеки, който ви помага - било фенове, собственици на книжарници, литературни критици, членове на семейството, блогъри или диско водещи - и поддържайте връзки с тях. Покажете, че ги цените с имейл, благодарствена картичка или подаръче (нещо не много скъпо, но лично - може би книгоразделител с елементи от Вашата книга?)

13. Би било добре да наемете клуб. Поинтересувайте се какво предлагат тези клубове, използвайте насоките им за въпроси, разисквани на техните срещи и може би, дори бихте участвали или започнали някаква дискусия там.

14. Помолете Ваш приятел да бъде домакин на книжно парти. Това е мини-версия на представянето на книгата Ви, но не толкова официално. Задушевната атмосфера на тези събития обикновено ангажира публиката (а тя е готова да купи книгата Ви).

15. Проучете възможностите за подходящо място за книгата Ви. Може и да е трудно да получите отделен рафт за книгата дори в по-малките, независими книжарници. Но аз Ви препоръчвам да посетите всички в рамките на един час шофиране, да поговорите с отговорниците им и да попитате дали ще вземат няколко книги на консигнация. Има съвсем малък риск. Ако те не продадат книгата Ви в рамките на три месеца, винаги можете да се върнете и да си ги вземете. Но те ще ги продадат, нали?! Да, точно така. 

16. Абонирайте се за  Google Alerts -  Google ще Ви информира дали някой там, в широкия свят на интернет, пише нещо за Вашата книга, жанр и т.н. После, свържете се с тези хора, за да проучите по-нататъшни възможности за представяне или просто, за да им благодарите за това, че са споменали работата Ви. 

17. Напишете писмо до редактора. Дали книгата Ви се доближава до тема, която се дискутира в новините? Ако е така, може и да напишете уводна статия за месния вестник по темата (о, и да споменете книгата си, разбира се)!

18. Финансирайте ваканцията си. Ако сте се запътили на някъде, извън града, защо да не си организирате четене в книжарници или библиотеки на мястото, към което сте се отправили?

19. Книгите не са само за книжарниците. Може би някои местни съдържатели на магазини биха искали да покажат книгата Ви! И не забравяйте обществените и училищните библиотеки.

20. Публикувайте всяко едно положително ревю на сайта си. Ако някой друг се подпише във Вашата "Книга за впечатления", това ще говори много на потенциалните Ви читатели. Уверете се, че сте включили всички добри публикации на сайта си и позволете на онези, които Ви следват по имейл и на последователите от социалните мрежи да разберат за това всеки път, когато получите наистина страхотен репортаж. (не е нужно да тръбите на всеки два дни - достатъчно е, когато наистина имате вълнуващи новини)

Ако можете да вложите наистина сериозни усилия и да отделите нужното време за кампанията по представянето на книгата Ви, това са само няколко от начините, с които да продължите да градите платформата си на добър автор.