неделя, 11 януари 2015 г.

Авторова платформа - солидна основа

От Нанси Баумън, “Bookrama”  
част от страницата

„Автори, не изграждайте платформата си върху клатеща се основа!“
Крис Робли, “Bookbaby”

Вероятно сте чували много за това колко е важно да се изгради авторова платформа.

Според експерта Джейн Фрийдмън, когато редакторите и агентите казват, че търсят работа с автори, които имат съществуваща платформа, това, което наистина имат предвид е, че те търсят писател „с репутация и авторитет, който е доказал, че стига до съответната публика.“

Но преди да се развълнувате твърде много и да се опитате да изградите по-висока, по-широка, по-бляскава платформа от авторите във Вашия жанр, обмислете това: всичките Ви усилия за изграждане на платформа ще бъдат загуба на време, ако не започнете да я градите върху солидна основа.

И така, какво е авторова платформа?

Здравата основа за писателска платформа се състои от три неща:

1. Трябва Ви страхотно съдържание

Изграждането на авторова платформа е един вид същото като да организирате парти, което започва сега и продължава, докато пишете книги. Вашето съдържание е ПРИЧИНАТА за партито.

Ако вече са публикували или предстои всеки момент да публикуват книгата Ви, самата книга е това съдържание. Ако все още нямате публикувана книга, Вашето съдържание би могло да се състои от стойностни публикации в блог, текстове в социални мрежи, снимки или лекции по темата от експерти.

СТРАХОТНОТО съдържание посреща усетената нужда сред читателите (и съществуващи почитатели, и бъдещи последователи). Ако Вашето съдържание посреща нуждите на дадена общност от читатели, поздравления – най-трудната работа е свършена.

Сега е време да позволите на публиката си да взаимодейства с него.

2. Трябва Ви място, където да покажете съдържанието

Ако съдържанието е ПРИЧИНАТА за партито, то Вие все още се нуждаете от място, където да проведете това парти, нали? Това е мястото, където публикацията навлиза в играта – да заведете читателите си на място, където те могат да се ангажират със съдържанието, което сте създали.

За повечето автори партито всъщност се случва на няколко места едновременно, което включва:

Самата книга – и печатната, и електронната книга могат да бъдат красиви и надеждни начини да покажете съдържанието ѝ. Ако читателите имат достъп до книгата Ви, то партито вече е в техни ръце. Отново, поздравления! Но често, за да стигнете до тази стъпка, вие трябва да разчитате на...

Разпространение – за да видите книгите си във физически и виртуални книжарници, Вие се нуждаете от разпространител. Изберете внимателно.

Вашият уебсайт – Авторите, на свой риск, пренебрегват собствените си уебсайтове. Тъй като социалните медии изгряват и залязват, става все по-очевидно, че сериозните писатели се нуждаят от централно място, където те самите да яхнат вълната и да владеят опита, връзката с почитателите, функционалността и т.н. Когато създадете свой собствен, професионален уебсайт, Вие ще контролирате нещата и ще можете да организирате всякакви партита толкова често, колкото си искате. И ако Ви предстои издаването на книга, Вашият уебсайт може да бъде страхотен начин да изградите лоялна мрежа от читатели, които няма да имат търпение да прочетат по-нататъшните Ви публикации.


3. Трябва Ви начин, с който да привлечете хора към съдържанието си

И така, имате страхотна причина да организирате парти, подходящо място, където да го направите и купата за пунш е пълна. Сега е време да изпратите поканите. Трябва да накарате хората да се заинтересуват от Вашето съдържание, преди те да потвърдят. Няколкото достъпни и безплатни начини да взаимодействате с потенциалната си публика включват:

Социални медии – ангажирайте се с по-широка онлайн общност по начин, който подсигурява стойността за Вашите последователи и много от тях ще бъдат щастливи да се появят на партито (било да си купят книга, да се присъединят към уебсайта Ви или да се абонират за новини по имейл). Което води до...

Новини по имейл – започнете да поддържате новини по имейл незабавно. Имейлът е най-ефективната форма за онлайн маркетинг и точно като при уебсайта, Вие владеете положението.

Блогпостове от гости, уебфоруми, коментари – уверете се, че поддържате връзка с други хора от Вашия жанр или област. Страхотен начин да направите това е да покажете интерес към това, което те правят и да им сътрудничите.


Сега е време да смесим метафорите отново. Като измислите, домакинствате и организирате такова парти на съдържанието, Вие ще бъдете в състояние да създадете дълготрайна основа, върху която да изградите своята авторова платформа. Високо в небето!