неделя, 22 март 2015 г.

Девет неща, от които се нуждае една книга, когато се предлага на литературен агент

Добавете надпис
от Крис Робли, Bookbaby  

част от 
 
Намирането на литературен агент. Написали сте книга, за която си мислите, че може да стане бестселър. Сега, има нещо, което стои между вас и голямата сделка с издателя – литературният агент.

В блога „Ploughshares“, Стеф Аутери предлага няколко страхотни съвета за това какво да направите, за да може предлаганата от вас книга да се отличава от дузината или дори стотици книги, които мечтаният от вас агент е получил тази седмица.

Когато предлагате своята книга, уверете се, че сте включили:

1. Грабващо заглавие и подзаглавие. Въпреки че издателят винаги може да ги смени, трябва още отначало да ги уверите, че книгата е завършен продукт

2. Интересно описание на книгата. Вие сте писател – така че, не бързайте, когато пишете описанието на книгата, също. Направете така, че да блесне още от първото изречение. Включете и уникалното, и универсалното в книгата си. Ако не го направите, почти сигурно е, че агентът ще се отправи към следващото предложение в купчината

3. Подходящата информация за вас. Какво е образованието ви и в коя област сте се специализирали. Какви са най-забележителните ви постижения – литературни или други? Искате да убедите агента си, че вие сте създадени, за да напишете тази книга.

4. Подробности за ръкописа ви. Нарисувайте мисловна картина на завършената книга за агента си. Какъв е броят на думите? В кои жанрови категории може да попадне тази книга? Къде сте точно в процеса на писане?  

5. Ясно познаване на публиката, към която се стремите. Лесна ли е за продаване книгата ви и на кого? Това е, което издателите искат да знаят, за да позволят на книгата да се случи. Ако един агент може да убеди издателя, че вашата книга посреща съществуващите нужди на определена демографска група, вие вече сте увеличили шансовете да осъществите сделката.

6. Сравнителен анализ. Какво отличава книгата ви от подобни, които вече са написани? Като подсигурите тези спесификации, вие ще покажете, че има готов пазар за книгата си и че тя е различна от другите заглавия, за да привлече вниманието на публиката

7. Вашият маркетинг и PR-план

Много традиционно публикувани автори трябва да положат доста усилия, когато въпросът опира до изкарване на светло на книгата им. Така че, решихте ли как ще превърнете книгата си в хит? Агентът ще иска да узнае повече за вашите отношения с читателите, как планирате да използвате платформата си, за да представите книгата, къде можете да приложите връзките си с медиите, къде ще осъществите четения, турнета на книги и т.н.

8. Съдържание. Подсигурете схема от по един ред за всяка глава, така че агентът да може да концептуализира книгата.

9. Откъс от книгата.  Както казват експертите, „проверката е форма на доверие“ – така че, дайте им малко доказателство от действителната книга, било примерна глава или нещо повече.


Сега, когато сте изпълнили всички изисквания по-горе, ето още един МНОГО ВАЖЕН съвет от Стив Аутери:


Преди да задръстите имейла на агента си с всичко това, имайте предвид, че повечето биха искали да получат само заявка, с която ги каните да проверят или да изискат от вас предложение. Предпочитанията на агентите варират, така че уверете се, че постъпвате според изискванията им, преди да изпратите цялата документация и следвайте инструкциите на техния уебсайт.