петък, 24 февруари 2012 г.

Колко е важно заглавието






Винаги сме знаели, че влизайки в книжарница, по-голяма част от решилите се да купуват, първо търсят познат или препоръчан автор. Вторият критерий, в случай, че първият не е налице, е корицата на книгата. Накрая, но очевидно не и на последно място, важно е заглавието.


Интересно ми бе да установя, че това важи и за заглавията в блоговете. В blogspot  има възможност да наблюдавате как се движат заглавията ви от „Статистика” (предполагам, че е обща функция и за другите блогове). Какво бе учудването ми, когато забелязах, че идиотското заглавие „Какво може да ме превърне в МОЛ-гърла?” – независимо от сериозността на съдържанието (поне от моя гледна точка), - е абсолютен фаворит с приблизително 100 прочита за по-малко от седмица, а позабравеният Петко Горбанов не е привклякъл ничий интерес – едва десетина отваряния. Може би, ако бях написала „Българинът с американско образование”, бих привлякла малко повече желание за прочит? Не, че това е новост понастоящем. Или точно заради това. Или пък – „Първият българин с американско образование”? Друго си е да видим с кого можем да сравняваме постиженията на отрочетата си, най-малкото което е. А защо не и нас самите? А така, някакво си име, което нищичко не ни говори. За какво да си губим времето?

Не искам да бъда разбрана погрешно. Не съдя никого. В това разнообразие на заглавия, които ни привкиват да ги прочетем, сигурно точната или добре изпипана от гледна точка на рекламата, формулировка, има значение. Всичко друго, подобно на статията ми за Горбанов е обречено да си остане лично удовлетворение за автора и да потъне в забвение.

Отпивам глътка кафе и отивам под душа, където като нищо ще ми хрумнат куп заглавия за статии или разкази, които да привлекат внимание.

8 коментара:

  1. Здравей, Веси! :)
    Впечатли ме публикацията за личното ти впечатление, относно заглавието на дадено произведение и избора за прочит.
    Относно избора, бих добавил,че е строго индивидуален, за което предполагам, че си съгласна.
    Съгласен съм и подкрепям твоето мнение относно конкретизиране на заглавие и теми на произведения и статии.
    Дори бих допълнил и с насмешка, че има и други
    места, където ми хрумват разни заглавия, дори и
    сюжети. :)))
    Поздрави приятелко! :)))
    Николай

    ОтговорИзтриване
  2. Поздрави, Ники! И на теб, и на всички приятели в Добрич. А колкото до избора, аз мисля, че ти ме разбра добре. Усмихвам ти се, приятелю! И благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  3. Привет, Веси!
    Заглавието е от огромно значение, наред със съдържанието разбира се.
    Дори и един имейл да получим, заглавието определя дали ще го отворим или ще го пратим в кошчето.
    Заглавието привлича, то е първото което виждаме, даващо ни сигнал (червено, жълто или зелено)

    И много си права, че очите на хората гледат различно.
    За съжаление "Търсенето определя... заглавието" според част от читателите, а от там то е определящо и за авторите и "авторите".
    Дано все по-малко това да е случване и да се цени качественото и важното!

    Поздрав и усмивка от мен
    с пожелание за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Поздрави и от мен, Ани! Не откривам "топлата вода" с тези впечатления, но споделям. А когато споделеното стигне до хора като теб, които разбират и от малкото думи, то не е било напразно. Благодаря ти! Много усмивки от мен.

    ОтговорИзтриване
  5. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  6. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  7. Good post. I learn something neω and challenging
    on blogѕ I ѕtumbleuρon everyday. It wіll always
    bе useful to rеad thrοugh сontent
    from other writers and ρractice a little something from other ωеbsites.


    My site ... Adriatic Hotels

    ОтговорИзтриване
  8. Јe ѕuis agée de tгente-trois аnnées
    !
    Ici Ameԁee
    J'ai repris mes études pour etre responsable de boutique ! Si je suis parfois drole, ce n'est pas pour autant un ԁéfaut
    ?

    Ηere іs my site - аνіѕ hotel (elucidly.com)

    ОтговорИзтриване