петък, 24 февруари 2012 г.

Колко е важно заглавието






Винаги сме знаели, че влизайки в книжарница, по-голяма част от решилите се да купуват, първо търсят познат или препоръчан автор. Вторият критерий, в случай, че първият не е налице, е корицата на книгата. Накрая, но очевидно не и на последно място, важно е заглавието.


Интересно ми бе да установя, че това важи и за заглавията в блоговете. В blogspot  има възможност да наблюдавате как се движат заглавията ви от „Статистика” (предполагам, че е обща функция и за другите блогове). Какво бе учудването ми, когато забелязах, че идиотското заглавие „Какво може да ме превърне в МОЛ-гърла?” – независимо от сериозността на съдържанието (поне от моя гледна точка), - е абсолютен фаворит с приблизително 100 прочита за по-малко от седмица, а позабравеният Петко Горбанов не е привклякъл ничий интерес – едва десетина отваряния. Може би, ако бях написала „Българинът с американско образование”, бих привлякла малко повече желание за прочит? Не, че това е новост понастоящем. Или точно заради това. Или пък – „Първият българин с американско образование”? Друго си е да видим с кого можем да сравняваме постиженията на отрочетата си, най-малкото което е. А защо не и нас самите? А така, някакво си име, което нищичко не ни говори. За какво да си губим времето?

Не искам да бъда разбрана погрешно. Не съдя никого. В това разнообразие на заглавия, които ни привкиват да ги прочетем, сигурно точната или добре изпипана от гледна точка на рекламата, формулировка, има значение. Всичко друго, подобно на статията ми за Горбанов е обречено да си остане лично удовлетворение за автора и да потъне в забвение.

Отпивам глътка кафе и отивам под душа, където като нищо ще ми хрумнат куп заглавия за статии или разкази, които да привлекат внимание.