неделя, 7 септември 2014 г.

Да намерите точния агент за книгата си



от Крис Робли, в презентиране на e-книга, „Самопубликуване” 

Агент за книга: как да намерите точния. Ефективното издаване на книгата е следствие на усилия от работа в екип. Вие и Вашият агент трябва да работите добре заедно. Но с толкова много професионалисти в областта на „Връзки с обществеността”, как да знаете кой ще бъде правилният, който да съответства на Вашите цели, бюджет, жанр, самоличност и така нататък.

Ето списък на нещата, които трябва да обмислите, когато търсите агент за Вашата следваща книга:

1. Бюджет — Ето очевидното място, от което трябва да започнете: можете ли да им платите таксата, която изискват? Дори да наемете агент за три месеца или нещо такова, има вероятност това да Ви струва хиляди, така че помислете за финансите си първо, а после намерете агент, който да отговаря на бюджета Ви.

2. Професионален опит – Те имат ли добри резултати в областта на „Връзки с обществеността” с други автори? В какви вестници, списания и блогове са представяли други автори? Искате да се уверите, че наемате никого, който вече е установил стабилни връзки с писатели, критици, редактори, рецензенти и медийни продуценти и в рамките на, и извън издателския бизнес.

3. Експертни познания в жанра — само защото един агент има мрежа от контакти, не означава, че те са правилните контакти за Вас. Един агент, който има много добри резултати с книги за подрастващи, може и да не е правилният човек, когото искате да наемете, ако целта Ви е да привлечете медийно внимание за икономически текст. Само защото един агент има опит с историческа литература в „Sunday Book Review” не означава, че ще има същия успех с Ваша стихосбирка.

4. Отзиви — Чували ли сте добри неща за агент от други автори, които познавате? Това е доста добър индикатор за качеството, особено ако тези писатели са платили на този агент много пари, те ще трябва да са постигнали наистина добри резултати, за да да разберат, че всичко това си е струвало.

5. Ясна комуникация — Има ли информация за таксите, графиците и т.н.? Ако използват индустриален жаргон, правят ли го достъпен? Сега не е време за никакви мистерии.

6. Любов към творбата Ви — Вие не искате само да бъдете клиент на агент. Искате той или тя да бъде почитател на книгата ви или поне да повярвате, че има способността да превърне хиляди или милиони хора в ненаситни читатели. Тези убеждение и ентусиазъм ще се видят, когато  агентът Ви общува с пресата, издателите и т.н..

7. Отзивчивост — Когато се срещате с агент за първи път, за да работите заедно, той достатъчно бърз ли е в отговорите си? Ако му пишете имейл с три въпроса, той отговаря ли на всеки от тях подробно? Това внимание към детайла и прямотата ще бъдат ключът, когато и двамата сте заети в кампанията по отношение на обществеността..

8. Установяване на очаквания — Вашият агент ще работи ли с Вас и трите месеца, за да доведе до издаването на книгата Ви? А година след това? Ще се ангажира ли с популяризирането й по време на турнето? Това местна, регионална, национална или международна кампания ли е? Колко бързо трябва да отговорите на агента си, за да си осигурите възможности за интервюта? Какви са очакванията на агента Ви за Вашата седмична ангажираност с представянето на книгата? Какво трябва да поставите на първо място в платформата си преди агентът Ви да заработи с Вас? Установяването на очаквания работи двупосочно – и двете страни трябва да са ангажирани с това какво ги очаква.

9. Списък на настоящите клиенти на агента – Надявате се, че той работи само с няколко други автора точно сега. Искате да сте сигурни, че агентът Ви ще бъде, разбира се, ангажиран, тъй като това е друг знак за ефективността му. Обаче, вероятно не искате да започнете с някого, който има приблизително още 25 други кампании. Това би провалило вниманието, което книгата Ви заслужава.

10. Вие сте на „същата страница” – Няма нужда да  обичате само един отбор или да четете само един вид книги, но можете ли Вие и агентът Ви да постигнете по-стабилна връзка, извън партньорството Ви по отношение на обществения интерес? Това е плюс.