вторник, 27 ноември 2012 г.

Гост в 70 ОУ, в София

27.11.2012 г. Гост съм в ОУ "Св. Климент Охридски". Поканена съм от Надежда Григорова, която освен, че е моя приятелка и чудесен поет, е преподавател там. Ще говоря за хайку-наградата ми, за поезия, за любовта към словото.

Деца като деца, посрещат ме като стават прави, но възможността, която им дадох - всеки да представи себе си и да говори за любимите си занимания, ги отпуска и разбираме, че вече сме приятели.


 Обяснявам аз какво е хайку, защо е важно да може да се прочете и на английски, за което срещам благодарността в очите и на другия учител, а именно по английски език - Мария Чонкова. Не очаквах особен отклик от страна на учениците и имах резервен вариант да им чета други произведения за деца. Но, те с готовност приеха играта да напишат свои хайку, а после ги четохме заедно, както повелява традицията - веднъж от момче (мъж), веднъж от момиче (жена)


. А ето и няколкото хайку, които публикувам с любезното разрешение на авторите им. Не исках да съкращаваме "аз" в тях, защото някак естествено бяха последвани от "обичам". А това не е его. Всички знаем какво е "обичам".

Росен Асенов:
хубав ден
птички пеят
и сълнце грее

Виктор
хубав ден
поет в клас
рецитира хайку

Ваня Димитрова
забавление -
музика и танци
пред публика

рожден ден -
торта и приятели
вкъщи

Иванка
аз обичам
ластик и футбол -
с радост играя

Димитър

често прави
бийтове-
най-добрият

Славчо
обича
да се боксира -
шампион

Пепи
обича да
рисува -
мечтател

Александра
обичам да
седя пред компютъра
фейсбук

с Васил пък правим танка:
нова година -
поет в час
рецитира хайку
падат листата,
напомнят ни есен

А Доротея Чавдарова, мълчаливо изслушва всички и пише
* Хубаво лято - рецитира хайку
*снежна зима - рецитира хайку
*прекрасен ден -  рецитира хайку
*моят най-хубав ден -  рецитира хайку
*каква хубава кола -  рецитира хайку
*обичам музика -  рецитира хайку

Накрая си тръгвам с този прекрасен букет, с рисунките, подарени ми с обич от Спаска, Мария, Пепи и Виктор с неговия "Зимолет" - картина, на която лято, зима, ден и нощ са в перфектно единство. Нима има по-красива поезия от обичта и разбирането на децата?
снимки: Надежда Григорова

5 коментара:

  1. Вълнуващи преживяване на споделяне и приемственост. Прекрасни сте!

    ОтговорИзтриване
  2. Вили Панайотова27 ноември 2012 г. в 23:39

    Ти си едно неизгарящо Слънце, Слънчице! Съпреживявам с теб радостта от великолепната ви среща и те прегръщам с благодарност за добрата емоция, която извира от всяка твоя дума и за искрената обич към децата. Бог да те благослови, Весислава! Обич от мен за теб!:-)

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна среща!
    И аз се развълнувах, докато четях!
    Не, няма по-красива поезия от разбирането и обичта на децата!
    Христина

    ОтговорИзтриване