(не са свързани с отпечатването на
книгата и нейните турнета)
Да се свържете с пресата и да се
впуснете на турне е част от публичната ви кампания, но има и други начини да
оповестите издаването на книгата Ви.
Публичност на издадената книга
Като автор, когато планирате
обществена кампания, Вие вероятно мислите за това да се свържете с пресата
няколко месеца преди издаването на нова книга и да се впуснете на турнета. Но
има много други начини да превземете пресата и блоговете за своите писания,
освен обичайните и вече споменати методи.
Ето само няколко струващи си да се
отбележат новости във Вашия литературен живот, който журналистите и блогърите
биха се позаинтересували да покрият.
1.
Когато започнете да пишете нова книга
Вашата развълнувана читателска
аудитория ще бъде развълнувана от новия книжен проект. И това означава, че
блогърска или печатна публикация, която покрива литературните новини или
избраната от Вас тема (за нехудожествена литература), ще се стреми да спечели
нови читатели като обяви, че Вие сте започнали нова книга. Така че,
информирайте пресата с всички съответни подробности и ги разпратете на
журналисти и блогъри, които мислите, че ще се заинтересуват.
Неща, които да кажете на пресата:
За какво е книгата ви
Какво е вдъхновило книгата
Какво е различното в тази книга,
сравнено с предишната Ви работа
До къде сте стигнали за сега с
писането (колко сте напреднали, как се развива процесът и т.н.)
2.
Когато се задълбочите в писането
Помислете върху това: всеки път
когато Джордж Р.Р. Мартин обявява колко думи е написал за шеста книга на „Песен
за Огън и лед“, интернет експлодира! Ако
той може да събира така пресата, то и вие със сигурност можете да си осигурите
един публикуван разказ, обявявайки, че сте преполовили книгата си.
Нека пресата бъде в течение как
върви книгата Ви.
Нещата, които блогърите може да
искат да им осигурите:
Подробности за това как върви и
колко страници/думи сте написали
Работно заглавие
Откъс
3. Когато
приключите написването на книгата
Ето и логичното следствие на
предишните две подточки: голяма обява, която казва: „Приключих с писането на
книгата ми.“
Това ви дава още един шанс да
споделите подробности за проекта и всичко, свързано със съдържанието (видео за
вас във вашата работна среда, снимки и т.н.) Плюс това, че можете да споделите
очакванията си за това кога книгата Ви ще излезе на пазара.
4.
Когато избистрите заглавието на книгата
Разкриването на заглавието ще бъде
вълнуващо за Вашите читатели. И отново, това е страхотна възможност за блогове
и печатни публикации, за да привлечете някои от читателите си с кратки истории
за това каква – и сега СЪС ЗАГЛАВИЕ – книга предстои.
Какво да кажете на пресата:
Няколко основни детайла за кариерата
Ви
Най-интересното относно новата Ви
книга
Как заглавието се отразява на
темата, събитията или героите във Вашата книга
5.
Когато финализирате корицата на книгата
А това е най-забавното разкриване на
тайната. Обичам да виждам кориците на предстоящи-за-излизане-от-печат книги от
моите любими автори и поети. Когато прехвърлите тази история на пресата,
подсигурете информация за обявяване заглавието на книгата, но е добре да
включите и няколко думи за дизайна, дизайнера и кое е същественото в тази
книга.
Надявам се, че това ще Ви даде нови
идеи за PR.
Кризс Робли е написал 611 поста в този блог
(към януари 2015 г., б.при)
Няма коментари:
Публикуване на коментар