събота, 8 май 2021 г.

Три нови хайбуна

 Мои три нови хайбуна в брой 33 на "Нова асоциална поезия" 

В планината

 

Цял ден в планината. Краката ми имат свой собствен ритъм, а очите ми все са ненаситни и улавят колкото е възможно повече гледки. Крачка след крачка, поглед след поглед – само не трябва да спирам. Усещам как пулсът ми следва някаква забравена мелодия, а умът ми съвсем не го е грижа коя е тя. Дали пея на глас? Няма кой да ми отговори.

 

птичи хор

в разлистените дървета

слънчеви лъчи

 

 

 

Празници

 

Празници или делници? Напоследък няма особено значение, защото си обещах, че ще се радвам на всеки поет дъх и на всяка крачка. Да, знам, че рискувам да звуча „щастливо, подобно на глупак“, но това е моят живот (имаше такава песен, нали?) и празнувам подарените ми дни. „Дяволът се крие в детайлите“ - сигурно, но още по-сигурно е, че натрапва клишетата.

 

колко много рози

ето тук и ето там –

никой не ги бере

 

 

 

Снежна пролет

 

Белотата в началото на тазгодишната пролет беше повече от сняг, отколкото от цъфнали дървета. Закъсня и сакурата. Скептици твърдяха, че може и да не цъфне. И все пак, не сме дорасли да разберем чудото на новия живот и затова не ни остава нищо друго, освен да го съзерцаваме тихо. Не всеки може, но всеки (твърди, че) иска.

 

прощъпулник

надничат през прозореца

двойка гълъби

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар