неделя, 30 август 2015 г.

Как да загубите почитатели и да отблъснете последователи


Последователите Ви в социалните медии не са там, за да им се продаде нещо; те искат да бъдат ангажирани и забавлявани. Но Вие сте съсредоточени върху това да продадете книгата си. Къде теглите чертата?
"Купи си книгата ми! Купи си книгата ми! Купи си книгата ми!" След няколко имейла, блог и туитър публикации, дори баба Ви ще спре да обръща внимание на това, което имате да й кажете.
Плоският рекламен трик, както и да сте го маскирали, си е плосък рекламен трик. А кой обича да му продават разни неща? Първокласни кабелни канали и DVR - индустрията са били създадени с предварителната уговорка, че никой не иска да гледа реклами.
Същото важи и за актуализациите в социалните медии - почитатели и последователи, които са избрали да Ви следят и да четат публикациите Ви, са като всички други - на никого не му трябват плоски рекламни трикове. Те искат да бъдат ангажирани. Те искат да бъдат забавлявани. Те искат да Ви опознаят.
Но чакайте - Вие не сте тук, за да се сприятелявате. Вие сте съсредоточени върху продажбата на книгата Ви. И на много книги, ако стане. И така, къде да теглите чертата? Как да продавате без "продажби"?
Като начало, изрежете измамните рекламни техники. Има много по-добър начин.


Създайте си история
Точно както да напишете съобщение за пресата, така и да създадете публикация за социална медия изисква да развиете история, преди да се опитате да продадете книгата си в мрежата. Веднъж направили това, Вие сте в много по-добра позиция и можете да метнете книгата си в блога или уебсайта си.
Да кажем, че имате трилър за романтична история между зомбита. Зомбито среща момиче, момичето се влюбва в зомбито, зомбито за малко да бъде убито от ревнивото гадже на момичето - и всичко това е само в първа глава. Великолепно - Вашите приятели и писателските групи ще се влюбят в това и, което е най-важното - Вие, също. Това е страхотна история, но как да я лансирате на последователите си в социалните мрежи?
Бихте могли, вероятно, да започнете да пишете блог публикация, която се фокусира върху това откъде Ви е дошла идеята за написването на такава необичайна история. Вероятно, дори да заведете читателите на блога си на пътешествие през самия писателски процес и техники, като случайно цитирате абзац или изречение, направо от книгата. Главният мотив е, че тъй като имате страхотна книга, трябва да накарате хората да я забележат и начинът за това е да разкажете история, която прави книгата Ви достъпна.
Ако можете да привлечете интереса на хората към книгата Ви в блога си и да привлечете хора към този блог посредством социалните медии, много по-вероятно е те да открият и прочетат книгата Ви.

Напишете завладяващо заглавие.

Вместо "Книгата ми излезе! Най-после! Трябва да си я купите!", можете да опитате "Моето пътешествие от празния екран до писъка на зомби: Как написах "Студени ръце, топло сърце". Второто заглавие е интересно, има емоционално-притегателна сила и събужда любопитството на хората. Първото заглавие звучи като реклама и определено ще бъде отхвърлено.
След като имате страхотна история, която прави Вас и книгата Ви по-човечни (нищо, че е за зомбита), време е за "Tweeter". Помислете за заглавието. Нещо кратко, ангажиращо и интересно. Можете дори да използвате заглавието на блог публикацията, която току-що написахте (аз го правя непрекъснато и върши невероятна работа).
Вие все така разпространявате съобщението за това какво имате да предложите, но хората нямат усещането, че им продавате нещо. И баба Ви още Ви слуша.




Няма коментари:

Публикуване на коментар