събота, 6 август 2022 г.

"Там, край реката..."


 ... край реката с много имена, най-позната като Железнишка, за която можете да прочетете тук , минах почти 14 км., общо - отиване и връщане, печелейки 295 м. денивелация. Целта? Пътят и пътеките, с бонус: вода. 

Не, не, не сам вода - и невероятни гледки. За разлика от "кот учёный", аз не разказвах приказки и пеех песни, а поглеждайки наляво, виждах цветя, дървета с корени пробили вековни скали и танци на пеперудите (психе = душата) точно на днешния ден, Преображение, а надясно беше реката с нейната песен и сменящи се настроения. 















Първо минах по мостчето към банята. В началото, всичко е наред: изворът на минерална вода, приличната постройка, но после... много се засрамих от това, че съм човек. Не, уважаеми, нито държавата, нито който и да е, ни е длъжен - да почиства след нас, да пази хигиена, на която се учим в първите седем... 






Върнах се по моста и последвах синьо-бялата маркировка. Не, за да стигна до "джакузитата", а за да се разсея и да помоля природата да ме излекува от негодуванието ми, породено от горните гледки. И с благодарност, приех това лечение. В края на маркировката, вляво от последния камък, беше достатъчно да сляза малко надолу и да видя прекрасния малък вир. 


















 

Продължих още около 900 м напред и тази стена - и буквално, и метафорично, - ме накара да се върна. Със сигурност, можех да продължа, но понякога, дозата предпазливост не е излишна. Все още не бях срещнала други хора. Това се промени, в момента, в който поех пътя обратно. Искрено вярвам, че са били от тези, които ги е грижа за природата. 



и, приключението ми, накратко:

цъфнали билки
не усещам аромата им
сред човешки боклук

жега
въздухът нарязан от острите
викове на цикадите

шум в храстите
дали е само
гущерче?

полъх на вятъра
опитвам да уловя ритъма
на пеперудения танц

Няма коментари:

Публикуване на коментар