От Ребека Метър
Когато въпросът опре до това да си изкрвате хляба като писател, не говорим
за случайни писания тук или там. Вие търсите потенциални клиенти... хора, които могат да Ви дават постояно
работа, така че да се съсредоточите върху това, което правите най-добре –
писането!
И днес, аз ще направя една крачка напред и ще Ви помогна да си намерите
такива клиенти.
Сега, когато Вие за първи път стигате до потенциални клиенти – без значение
как и къде ще ги намерите – имате две първоначални цели:
Вие искате да установите
връзка
Шансът за това да стигнете до някого в точното време, когато той или тя се
нуждаят от Вашите услуги е минимален. Може да Ви коства няколко имейла или
телефони разговора, така че трябва да бъдете тръпеливи.
Важното е да съсредоточие усилията си върху установяване на тази връзка с
потенциален клиент, така че да разбере кой/коя сте и как да се свържат с Вас.
И въпреки че това се подразбира, запомнете - първото впечатление е от
значение. Така че винаги трябва да звучите професионално и учтиво, когато се обръщате
към перспективни клиенти. По този начин последващите Ви усилия ще бъдат
приветствани.
Искате да покажете
стойността си
Even if you’re brand-new and it’s
your first potential client, you have something to offer. And it’s of value. So
make sure you do your homework and show clients just how valuable you can be to
their company.
Дори ако сте съвсем нови и това е Вашият първи потенциален клиент, трябва
да предложите нещо. И то да има стойност. Уверете се, че сте си написали
домашната и покажете на клиентите си колко стойностни за тяхната компания можете
да бъдете.
Как да направите това? Ето няколко идеи...
Запознайте се с тяхната публика и продукти...
Ако наистина искате да впечатлите клиентите, прекарайте известно време в
проучване на уебсайта и материалите им. Дори простичкото абониране за новините
им по имейл, преглеждането на титулната им страница и прочита на няколко материала
от онлайн съдържанието, ще Ви даде много информация за това коя е тяхната
публика и какво се опитат да продадат.
Включването на няколко думи за това, че сте запознати с публиката им и
това, което се опитват да вършат, ще даде по-голям шанс на започването (и
продължението) на разговора.
Намерете „страниците с пари“...
Ако имате нещо общо с уеб-писането, лесно е да откриете страниците, които
някои компании използват, за да продават продуктите и услугите си. И веднъж
намерили ги, зпочнете разговор с нещо кат: „Имам няколко идеи за ново
съдържание, които могат да доведат до повече движение на тази страница. Как Ви
се струва?“
Идентифицирайте възможностите и слабите им страни...
Те предлагат ли информация по имейл? Получавате ли имейли, опитващи се да
Ви продадат нещо след като сте се регистрирали? Какво е тяхното онлайн
съдържание? Има ли вратичка, която да използвате, за да се прицелите в тяхната
публика по различен от начина, по който те го правят?
Всеки път, когато можете да забележите нещо, което се нуждае от подобрение
или нещо, което не правят, Вие се сдобивате с добър начин да започнете
разговора.
И винаги, когато постигнете успех, споделете тези истории!
Всички обичат добрата история! Така че, ако градите писателски бизнес и
започвате да ползвате истории от клиенти, включете ги в последващата си
стратегия. Историите са страхотен начин, с който да заставате в полезрението на
клиентите си отново и отново. Например...
„Наскоро успях да удвоя отговорите на клиенти с няколко прости промени на
техните собствени страници...“
„Трафикът от клиенти се утрои след като създадох и приложих тази
стратегия...“
„Моят уебсайт току-що бе класифициран като №1 от търсачката на ______...“
„Аз увеличих приходите с 30% само като промених формата на клиентските
имейли...“
Само запомнете, първоначалните Ви цели са да установите връзка и да
покажете своята стойност. Така че, уверете се, че сте професионалиси, че
звучите любезно и че подсигурявате информация, която всеки един момент може да
стигне до перспективен клиент.
Ще получите много повече отговори и платени поръчки!
И веднъж започнали да набирате нови клиенти, ще можете да намерите отговор
на последния въпрос: „Как да зпочна да преговарям за такси?“
Няма коментари:
Публикуване на коментар